29/6-15

Skitdag rent ut sagt. Småkillarna kinkiga och storbarnen högst motvilliga till att hjälpa till. De ville leka med kompisar istället så det slutade med att jag hade hand om sju barn istället för fem. Varför sa jag inte bara nej och blev elaka mamman? Så jag fick inget gjort och imorgon åker jag till Sanden med barnen och på lördag får vi hyresgäster till huset och det är fullständigt kaos hemma.

Jag var frustrerad och lätt irriterad efter att ha varit låst i soffan med twinsen när Kg kom hem vid fem. Men vad händer? Han får mig att må bra igen. Han lovar att ta hand om röjning av huset och allt fix som ska göras så jag kunde slappna av och bara fokusera på att komma iväg. Kärlek ❤️

Blir lite lätt irriterad igen dock när jag upptäcker att Kg fått med min laddare till återvinningscentralen på kvällen när han varit dit och lämnat skräp. Hoppas verkligen att jag lyckas få tag på den igen imorgon. Morr...Måste ha datorn ju för att kunna göra en del åtaganden inför syrrans bröllop om drygt en vecka.

28/6-15

Första riktiga sommardagen och vi är instängda med tvätt, städning och packning. Tristan låg ute och sov typ hela dagen.

Thor däremot var inte alls på humör. Trött men ville inte sova. Hungrig men ville inte äta. Ville inte ligga själv men heller inte helt nöjd i knät på något. Helst skulle han bli buren.

Jag har återigen snoront i skitfogarna och skitryggen. Jag ruttnar på detta snart.

Blev bortbjudna på middag och det var skönt att slippa laga mat mitt i kaoset hemma.

Thor fortsatte att bara på dåligt humör men han börjar på att bli snorig och dessutom är han röd i stjärten så det finns en förklaring till missnöjet. Nu hoppas vi på att han piggnar på sig så att vi kan komma iväg. Tänker inte åka med en sjuk bebis.

Det bästa jag någonsin gjort

27/6-15 Hemåt igen

Vaknade till strålande sol. Typiskt när veckan var över och dags att åka hem.

Vi stannade till i Viken hos gammelmormor och morfar innan vi åkte vidare söderut.

Middagsstopp på Max i Bollnäs förstås. En liten tradition vi har när vi åker till Hede.

Borta bra men hemma bäst. Nu väntar intensiva dagar med ompackning inför nästa resa samt röjning av huset inför uthyrning. Heja heja....

Faster och Thor

Älskar denna bild

Men alltså, hur söt är inte Tristan på den här bilden?? Pappan är ju rätt fin också ❤️

26/6-15

Vi låg till nio idag. Alltså dessa tvillingar ❤️❤️❤️

Efter frukost gick Kg och Ilian upp på Sonfjället. Ilian hade varit otroligt duktigt!

Ilian pekar och visar vart de ska fortsätta. Mot toppen!

På nästa bild syns tjärnen där vi har stugan. Det är den större tjärnen.

Det var kallt på toppen.

Roligast va att åka på snön ner. I slutet av juni... Vi satt nere i stugan och hade koll på killarna genom kikaren hela tiden.

Äntligen nere igen.

Efter lunch och lite ihopplockning i stugan åkte vi ner "på byn" igen. Åh tänk vad riktigt kaffe och en dusch kan göra för välbefinnandet. Thor håller med.

Lugn kväll med kortspel och trötta barn.

25/6-15

Vädret tyvärr fortfarande inget att hurra för.

Efter frukost var det prisutdelning för fisketävlingen.

Vi eldar upp tunnan till barnen.

Då vågar de sig på att bada i tjärnen också. Är det sommar så är det. Eller nåt...

Vi tog en promenad till Nyvallen.

Kg och jag stannade i stugan ytterligare en natt i stugan tillsammans med twinsen, Ilian och Nike. När barnen somnat hoppade vi ner i badtunnan och bara satt där och kollade ut över fjället och lyssnade på alla nattljud. Det kan vara något av det mysigaste som finns ❤️

24/5-15

Mys med farmor.

Vi trotsade det dåliga vädret och gav oss av upp till stugan. Mat rådde det ingen brist på i alla fall....

Vädret kan vi ju inte göra något av så vi gillade läget helt enkelt.

Vi såg till att det var varmt och skönt inne så man kunde in och värma sig.

Vädret bättrade på sig framåt kvällen så vi kunde njuta av fjället.

Det var mycket att fixa med på utbyggnaden. Idag var det jobb på den blivande bastun som gällde.

Finbesök av gammelmormor och morfar.

Kg, Nike och Ilian var iväg och fiskade efter middagen.

Vacker solnedgång. Eller nåt sånt. Det var ju ljust hela natten.

23/6-15

Det var som att kastas tillbaka till mars-vädret hemma. Brrrr. Men en liten promenad hann vi med, maken, jag och twinsen, innan regnet kom.

Sen var det till att vara inne hela dagen. Vi bakade paj i brist på finväder och utetemperaturer.

Nya fina Katvig-dressar

Bara älskar detta klädmärke. Köpt på ekogarderoben.se

22/6-15 Mot Härjedalen

Igår, söndag, va planen att vi tillsammans skulle packa och röja av huset. Tyvärr fick Kg ägna i princip hela dagen med att greja med tvättmaskinshelvetet som inte vill fungera som den ska. Jag hade "sparat" tvätt till denna dag för att ha allt upptvättat inför semestern så det var verkligen kaos. Framåt seneftermiddagen fick han faktiskt igång den men det lär nog bli en ny tvättmaskin inom kort. Kan kanske vara världens tråkigaste utgift. Näst efter träningsskor....

Idag har jag således tvättat och packat åt sex personer. Städning hanns inte med. Att packa in allt i bilen är en prövning. Sen drog vi till Forsmark och hämtade pappan. Jag hade första körpasset upp till Bollnäs.

Middag på Max alltså. Småkillarna sov hela vägen dit.

Vi var uppe i Hede vid elvatiden.

Midsommar 2015

Midsommar firades traditionsenligt på Kärrdalsvägen. Familjen E saknades dock i år men vi hoppas att det var högst tillfälligt och att de nästa år är tillbaka hos oss.

Min kära H och hennes barn kom redan på torsdagskvällen och det blev sent för mammorna som hade vin i glasen och mycket att prata om.

Vädret på midsommarafton var långt ifrån det bästa men vi klarade oss undan regnet och får vara glada för det. På tal om glada så kunde vi återigen konstatera att vårt uterum är det bästa med hela huset. 20 personer fick utan problem plats.

Quiz. Jag vann ✌️✌✌

Vi hade en mycket trevlig kväll.

Midsommardagen bjöd på underbart väder och det blev altanhäng för hela slanten. Härligt!

Det är lite jobbigt att se en sån här bild på mig själv. Jag känner inte igen mig själv. Men jag vill heller inte censurera bilden. Det är ju jag som jag ser ut nu.

17/6-15 Uppsala

Jag och Tilde hade heldag i Uppsala. Jag var lite sliten från gårdagskvällen med kollegorna. Bara att bita ihop. Det här var Tildes födelsedagspresent; en heldag med shopping ensam med mamman.

Vi hade jättetrevligt!

16/6-15

Hängde med en trevlig kollega på eftermiddagen. Fortsatte sen till krogen för middag med ytterligare kollegor och senare på kvällen fest med resten av personalen. Sjukt trevligt!

Dessa killar alltså ❤️

Att skaffa sladdis(ar) är det bästa jag gjort.

Beställt resa

Håller traditionen vid liv och åker till Spanien i september. Kg och storbarnen i 8 dagar och jag och småkillarna i 17. Flygningen ensam med tvillingarna får jag oroa mig för när vi närmar oss 😳

Thor och snutten

Thor har börjat sova så himla mycket bättre på dagen sen vi upptäckte att han vill gosa in huvudet i snutten.

13/6-15

Trevligt middagsbesök av familjen W. Skönt och avslappnat att umgås med andra tvillingföräldrar. Vädret var på vår sida och vi kunde dricka bubbel och äta lite snacks i solen.

12/6-15

Trött och lättirriterad. Men småkillarna vaknar ju så himla tidigt och sover de osynkat hela dagen så jag får ingen chans att sova ikapp.

Idag var det dock äntligen sommar!

Nike och jag ställde ut sittgruppen och myste lite i solen på eftermiddagen.

Kg jobbade sent ikväll. Ilian och jag hade film-mys när båda tjejerna sov hos kompisar.

Småkillarna var med också såklart :)

10/6-15 Tvillingträff

Nattätandet fortsätter och det blir tidiga morgnar trots sommarlov. Bebisarna förstår tyvärr inte det där med att det där med att det är skönt att sova. Nike gillar inte heller att sova på morgonen så vi får sällskap.

Äntligen fick vi till en träff med tvillingar födda -15 i kommunen. Åtta stycken underbara små bebisar som alla skötte sig exemplariskt.

Kg, Ilian och Nike va iväg på crossträning på kvällen. Nike tycker det är minst lika roligt som Ilian men det är bara Ilian som går på träning vilket känns piss faktiskt. Dessutom verkar Nike vara en naturbegåvning, tuff och orädd som hon är. Nej, det är nog bara att skaffa en cross till till hösten.

Ilian

Nike

4 månader

Det händer mycket på 4 korta månader. Hjälp vad tiden går fort.

9/6-15 Skolavslutning

Idag har det varit skolavslutning. Barnen var uppe tidigt för att göra sig fina. Vädret va fint men det blåste iskalla vindar.

Jag hade egentligen planerat att åka till jobbet och se "mina" nior gå ut men eftersom varken Kg eller mormor och morfar kunde gå på avslutningen i Öregrund så var det förstås ett enkelt val.

Efter ceremonin blev det kafé tillsammans med kusin L för att fira sommarlovet.

Jag har ingen sommarfeeling alls. Kan väl bero på flera olika saker. Som att det inte varit någon vår, att jag är för trött för att orka tänka på annat än tvillingarna och familjen, att jag inte har jobbat och byggt upp en förväntan inför semestern eller att vi har så mycket att göra hemma att allt känns övermäktigt och ingenting händer.

8/6-15

Tog det lugnt hela förmiddagen. Pojkarna var lite gnälliga och allmänt kinkiga. Tristan feber. På eftermiddagen upptäckte jag att hans ens öra var alldeles kletigt och ringde och fick tid på vc. Öroninflammation och det hade värkt hål i ena örat. Det var därför han va så ledsen igår förstås. Lilla killen. Nu har han fått penicellin så nu borde han piggna på sig snabbt.

7/6-15

Det här med att sova hela natten verkade vara något högst tillfälligt. Jag kom i säng vid 24-blecket och vid 02 va det dags för mat. Sen vid 05. Mellan 06 och 07 va Tristan helt otröstlig och skrek helt förtvivlat. Något va fel och han hade definitivt ont någonstans. Det är så frustrerande med bebisar att man inte vet var de har ont 😢. Han somnade till slut sittandes upp i min famn. När han vaknade nästa gång va det bättre men han hade feber.

Vi hängde hos Maria och umgicks hela dagen.

Tyvärr är värken i fogarna tillbaka igen 😡😭😩

6/6-15 Möhippa!

Väckte syrran 06.00 med ett ploff 😃 En timme senare var vi på väg mot Norrtälje. Lite bubbel blev det. Med betoning på lite.

Sen drog vi mot Norrtälje. Fast det visste inte C.

Där slöt vi upp med resten av gänget på Åtellet för att äta frukostbuffé.

Efter frukost blev det go-cart. Superkul! Jag har aldrig testat tidigare.

Tillbaka sen till Norrtälje för lunch och sen ett besök i en studio där den blivande bruden fick sjunga in en sång. "Den överlägset bästa möhippeinspelningen vi någonsin haft" konstaterade studiokillen :)

Dagen fortsätte med festligheter på Åtellets terass.

Kvällen avslutades med middag och sång innan vi styrde kosan tillbaka till Stockholm.

5/6-15

Pojkarna har sovit över nattmålet i över en vecka men i natt vaknade de och ville ha käk. Typiskt när man är själv...Som tur är somnade de om snabbt igen.

Tillbringade några timmar i Haninge centrum.

Framåt kvällen kom resten av tjejerna och vi hade en riktigt trevlig kväll tillsammans. Som vanligt 💜

4/6-15 Tjejsläktträff

Dags för den årliga tjejsläktträffen. I år skulle den dock komma att bli lite annorlunda då syrrans möhippa blev förlagd till just denna helg.

Tyvärr vaknade Thor med feber men vi bestämde oss för att åka ändå.

Mamma, jag, småkillarna och Linnea åkte till Stockholm en dag före de andra. Fyra timmar tog det oss att ta oss från Öregrund till Haninge. Fyra timmar! Helt galet.

V. 23 Sjukstuga och tråkväder

Vart är våren? Det är kallt ute och noll sommarfeeling.

Pojkarna har har varit rätt bökiga och missnöjda i veckan vilket har inneburit att det inte blivit så mycket tid över till annat (som att uppdatera bloggen t.ex). Kg har haft fullt upp varje kväll med diverse saker så det har inte varit något annat för mig än att ta hand om pojkarna.

Tilde var hemma från skolan med feber  tis och ons.

Ilian var iväg på crossträning i onsdags.

31/5-15

Trots sen natt vaknade jag tidigt. Med tanke på att tavlorna hängde snett röjde vi på rätt bra. På ett bra sätt!

Hem sen för att fira mors dag ❤️

Två av mina favvokillar

30/5-15 Återträff

En gång varje år försöker vi få till en återträff med tonårskompisarna. Nu var det dags igen och denna gång väldigt lägligt på Gräsö. Vi träffades dock i Öregrund först för en promenad och en fika.

Det blev en fantastiskt trevlig kväll som inleddes med champagne och snittar.

Fortsatte med vinprovning.

Efter middag och spel och gott i glasen blev dans hela natten. Wow! Det var länge sen. Och fogarna höll 😃