Ensamvecka

Frågan var om jag och barnen skulle följa med hem när Kg åkte hemför att jobba en vecka. Jag velade lite fram och tillbaka. Hade det inte varit för ryggen så hade jag inte tvekat alls att stanna kvar ensam. Jag har ju absolut inga problem att vara ensam. Tvärtom. Jag gillar att vara ensam. Men ryggen 😩 Hur skulle jag klara en vecka med denna förbannade skitrygg. Jag blir ju dessutom så trött av att ha så ont hela tiden. Kruxet var också att jag under denna vecka inte skulle ja ngn bil så jag skulle inte kunna "fly" någonstans.

Hursomhelst så bestämde jag mig ändå för att stanna kvar. För barnens skull och deras sommarkompisar. Samma dag, söndag, som Kg åkte fick jag trevligt besök från Öregrund och de stannade till tisdag morgon. En av kvällarna bjöds vi på middag av grannarna. Men resten av veckan var jag själv.  Inte ens min faster som vanligtvis är här hela somrarna var på plats och flera gånger ångrade jag beslutet att stanna kvar. Två av de stora barnen har varit mutbara och hjälpt till en del men mest är de ute med kompisar. Småkillarna är sjukt jobbiga och intensiva nu och potträning på det.

Nåväl, nu är det bara ett dygn kvar sen är vi kompletta igen.

Loppis

Sankt Anna-dagen. Vi körde loppis i några timmar. Flera grannar också. Vi sålde för 138kr. Jag köpte av grannarna för 125kr.

21/7-17 Söderköping

Vi tog en tur till Söderköping och Norrköping för "lite" glass och shopping.

Vi hängde på låset till Smultronstället för att slippa köa. Köerna brukar kunna vara uppemot 1-1,5h. Det är ingen enkel sak att vara på (glass)restaurang med två två-åringar. En riktig pärs faktiskt.

Här är Ilian vid modellen av den stora S:t Ilians kyrkan som man hittade rester av när man byggde Göta Kanal.

Skriv inläggstext

Vi köpte med oss kräftor och sushi hem till kvällen. Mums!

20/7-17 Båttur

Idag blev det en båttur till Stegeborg för att äta lunch. Jag hade skitont i ryggen och pojkarna var apjobbiga men vädret var fint och maten god.

Övernattning i skärgården

Kg, storbarnen och två andra pappor med sina barn drog ut och övernattade i skärgården. En helt fantastiskt kväll hade de.

Blåöga - Aj aj

Tristan har ramlat in i vardagsrumsbordet.

Ny leksak

Jävla skitrygg

På riktigt. Jävla skitrygg. Trots stark medicinering har jag skitont. Hela tiden. Kan inte göra mina övningar. Ingenting annat heller för den delen.

Tröttingar

Man blir trött av att bada, stoja och härja dagarna i ända.....

Båttur till glassen

Medan mamman söver småkottar tar pappan Nike och Ilian på båttur för att köpa glass.

Mina fyra pojkar ❤️

13/7-17

Bålstabilitet

Har varit hos sjukgymnast och fått träningsprogram för att stärka bålen. Promenader med stavar och sex olika övningar. Ju bättre stabilitet och styrka desto bättre och snabbare återhämtning efter operationen. Tyvärr gör vissa av övningarna så jäkla ont trots hygglig smärtlindring.

#kroppsaktivism

Inte bara hälsosamma, vältränade och trimmade kvinnor får synas på stranden och på sociala medier. Jag får också synas med mina kurvor. Jag inspirerades av @stinawolter och här är jag. Som jag ser ut.

11/7-17 Stranden

10/7-17 Harstena

Altanfrukost

Sen drog vi med grannarna till Harstena. Vilken dag vi fick!

På väg hem blev det badstopp

9/7-17

Vädret bättre än förutspått. Helt ensamma på "vår" strand.

På eftermiddag blev det en båttur för att bota Thors båtskräck. Det gick alldeles utmärkt 👍👍👍

Kalla kvällar trots fina dagar. Vi får mysa inne.

7/7-17 Semester - Mot Sanden!

Kg jobbade natt och kom hem på senmorgonen. Städa, packa bilen och sen bar det av mot Sanden för fyra veckor.

Dramatiserad stadsvandring

Några guidningar hinns med denna sommar. I år dramatiserad av elever från teaterprogrammet. Ett mycket trevligt inslag. Även jag klär upp mig.

Oväder

Nyklippt Thor ❤️

Nu åkte hårsvallet av.

Vad lika de blev!

28/6-17 Middag "på stan"

Middag ute ikväll med mormor och morfar när Kg slutat jobbet. Fint men kallt ute.